Slide 1 Heading
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Click Here
Slide 2 Heading
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Click Here
Previous slide
Next slide
Herkkutatteja korissa

herkkutatti

Boletus edulis

Tarinallista 
herkkutatti 

Nielaisen D-vitamiinitabletin kurkusta alas ja tuijotan ulos, on pilkkopimeää. Puistattaa. Kaamoksen tuomat vaikutukset hiipivät salakavalasti kehooni. Nappaan lehtikorista tuoreimman matkaesitteen bongaten sieltä artikkelin, jossa kerrotaan kuinka Italiassa suuresti arvostetusta herkusta herkkutatista voidaan jopa sakottaa, jos sitä erehtyy luonnosta keräämään. Italiassa vallitsevan pehmeän lämmön lisäksi jään miettimään lukemaani. ”hmmm… tässähän voisi ollakin oiva mahdollisuus.”

HERKKUTATIN TARINA-AINEKSIA

  1. Yleisesti Pohjoismaissa sieniä halveksuttiin vielä 1800-luvun alussa, kunnes Ruotsi sai ranskalaissyntyisen kuninkaan, joka arvosti ranskalaisten tavoin sieniä, etenkin herkkutatteja. Tatit saivatkin Ruotsissa nimensä kuningas Karl Johan XIV mukaan, kun niitä alettiin kutsua nimellä ”karljohan”.

LÄHTEET

Hotelli- ja ravintolamuseo. Suomi syö ja juo -hanke. 2016. Ihanat kamalat sienet. Viitattu 24.7 https://suomisyojajuo.fi/2021/09/02/ihanat-kamalat-sienet/.

Pohjaa kehittäminen
tutkittuun tietoon
herkkutatista.

opi muilta

Herkkutatti sopii niin arkeen kun juhlaan. Se muuntautuu sujuvasti päivittäisestä käytöstä luksustuotteeksi. Paitsi elintarvikkena, myös kiinnostus kosmetiikan raaka-aineena herkkutatti on kasvava ilmiö. Haasta perinteiset ajatuksesi sienituotteista, inspiroidu pakkauksista ja tutki, mitä muut ovat jo keksineet herkkutatatista. Hyödynnä oppimaasi tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä.

Valitsimme inspiroivia ja ajatuksia herättäviä referenssejä tänne:


giuseppe-mondi-fJWYwHWYQpY-unsplash
theodora-ispas-DSqQlqxWSC0-unsplash

Selvitä herkkutatin markkinapotentiaali

Arvioi tuotteesi menestymisen mahdollisuuksia, tunnista raaka-aineen potentiaalisia käyttökohteita, trendejä tai kartoita kilpailijat. Ennakoi markkinoille pääsyn pullonkaulat.

Jos raaka-aineesta ei ole tarpeeseesi riittävästi tietoa löydettävissä, pohdi voitko toteuttaa markkinatutkimuksen, asiakaskyselyn tai tuotetestauksen yhteistyössä toisten yritysten, oppilaitosten tai kuluttajaymmärrykseen ja myyntitiedonkeruuseen erikoistuneiden palveluntarjoajien kanssa.

Kehitä herkkutatin 
talteenottoprosessia

JATKOJALOSTA
herkkutattia JA LISÄÄ
TUOTTEESI ARVOA

IMG_7619
rob-wicks-qrleIV6KkfI-unsplash

TESTAA HERKKUTATTI-
TUOTTEESI JA LUO LÄPINÄKYVYYTTÄ

Testaa herkkutattituotteesi ja vie markkinoille todistetusti turvallinen ja laadukas tuote. Tutkimuksen ja testauksen avulla voit kasvattaa herkkutattituotteesi arvoa. Pohdi, minkä arvoa tuottavan asian haluat testata?

PAKETOI herkkutatti-
TUOTTEESI

Brändää herkkutatti

Brändissä yhdistyvät rakentamasi yritysimago ja asiakkaan muodostama mielikuva. Imagon rakentamisessa käytetään usein esimerkiksi logoa, verkkosivuja, someviestintää tai esimerkiksi erilaisia mainoksia, mutta yhtä lailla imagoon vaikuttavat asiakaspalvelu ja yrityksen fyysiset tuotteet ja palvelut. Kun tähän imagoon yhdistetään asiakkaan mielikuva, tuloksena syntyy brändi.

Brändi ei siis ole pelkästään sinun käsissäsi, vaan rakentamallasi imagolla on suuri vaikutus siihen, miten asiakkaat brändisi kokevat. Millainen mielikuva heille muodostuu? Jos mielikuva on positiivinen, asiakas ostaa todennäköisemmin enemmän tuotteitasi ja suosittelee niitä tuttavilleen. Onnistunut brändi näkyy siis suoraan kassavirrassa. Siksi brändiin kannattaa satsata!

mushrooms-895914_1280
joanna-kosinska-XA7qFZdrWv8-unsplash

HANKI herkkutatille
RAHOITUS

Hae herkkutattituotteellesi rahoitusta. Tutustu erilaisiin rahoitusvaihtoehtoihin, peilaa niiden sopivuutta tarpeisiisi ja ole yhteydessä rahoittajaan ennen hakuprosessin aloittamista virheiden välttämiseksi.

Slide 1 Heading
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Click Here
Slide 1 Heading
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Click Here
Previous slide
Next slide