Slide 1 Heading
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Click Here
Slide 2 Heading
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Click Here
Previous slide
Next slide
Lähikuva jäisistä puolukanvarvuista

puolukka

Vaccinium vitis-idaea

Tarinallista 
puolukka

Tulessa kuumentunut pannu sihahtaa ohuiden lastujen osuessa sen pintaan. Vuolen käristystä kohmeisesta poronpaistista autiotuvan tulipaikalla. Sihautan olutpullon auki ja kaadan kuohuvan juoman pannuun suolan ja pippurin kanssa. Ripottelen vielä päälle matkalla keräämäni puolukat ja kääräisen käristyksen ohuen leivän väliin. Istun tuvan aurinkoisilla portailla ja katselen lämpiävän ulkosaunan piipusta hiljalleen kiemurtelevaa savuvanaa. Aika täydellistä, ajattelen.

PUOLUKAN TARINA-AINEKSIA

  1. Kansalliseepoksemme Kalevalan päätösrunossa Marjatta noukkii puolukan mättäältä ja tulee raskaaksi marjan syötyään.

PUOLUKKATARINOIDEN LÄHTEITÄ

Halonen, K. 2020. Kalevalainen versio Neitsyt Mariasta ei tarvinnut raskaaksi tulemiseen Pyhää Henkeä vaan puolukan. Kirkko ja kaupunki. Viitattu 18.7.2023 https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kalevalainen-versio-neitsyt-mariasta-ei-tarvinnut-raskaaksi-tulemiseen-pyhaa-henkea-vaan-puolukan.

Pohjaa kehittäminen
tutkittuun tietoon
puolukasta.

opi muilta

Nauti kehosi kosteustasapainosta, raikasta hengityksesi ja pidä hampaistasi huolta puolukalla. Hyödynnä moniulotteisen puolukan tuomia mahdollisuuksia tuotteidesi ja palveluidesi kehittämisessä.

Valitsimme inspiroivia ja ajatuksia herättäviä referenssejä tänne:

Yksityiskohtainen kuva modernista rakennuksesta, jossa punainen yksityiskohta katossa.
Lähikuva poimituista puolukoista

Selvitä puolukan markkinapotentiaali

Arvioi puolukkatuotteesi menestymisen mahdollisuuksia, tunnista raaka-aineen potentiaalisia käyttökohteita, trendejä tai kartoita kilpailijat. Ennakoi markkinoille pääsyn pullonkaulat.

Jos raaka-aineesta ei ole tarpeeseesi riittävästi tietoa löydettävissä, pohdi voitko toteuttaa markkinatutkimuksen, asiakaskyselyn tai tuotetestauksen yhteistyössä toisten yritysten, oppilaitosten tai kuluttajaymmärrykseen ja myyntitiedonkeruuseen erikoistuneiden palveluntarjoajien kanssa.

kehitä puolukan
talteenottoprosessia

JATKOJALOSTA
PUOLUKKAA JA LISÄÄ
TUOTTEESI ARVOA

Kuvassa mies seisoo selkä kameraan päin kalliolla.
olli-kilpi-3TAqP5WiyyE-unsplash

TESTAA PUOLUKKA-
TUOTTEESI JA luo läpinäkyvyyttä

Testaa puolukkatuotteesi ja vie markkinoille todistetusti turvallinen ja laadukas tuote. Tutkimuksen ja testauksen avulla voit kasvattaa puolukkatuotteesi arvoa. Pohdi, minkä arvoa tuottavan asian haluat testata?

PAKETOI PUOLUKKA-
TUOTTEESI

brändää puolukkasi

Brändissä yhdistyvät rakentamasi yritysimago ja asiakkaan muodostama mielikuva. Imagon rakentamisessa käytetään usein esimerkiksi logoa, verkkosivuja, someviestintää tai esimerkiksi erilaisia mainoksia, mutta yhtä lailla imagoon vaikuttavat asiakaspalvelu ja yrityksen fyysiset tuotteet ja palvelut. Kun tähän imagoon yhdistetään asiakkaan mielikuva, tuloksena syntyy brändi.

 

Brändi ei siis ole pelkästään sinun käsissäsi, vaan rakentamallasi imagolla on suuri vaikutus siihen, miten asiakkaat brändisi kokevat. Millainen mielikuva heille muodostuu? Jos mielikuva on positiivinen, asiakas ostaa todennäköisemmin enemmän tuotteitasi ja suosittelee niitä tuttavilleen. Onnistunut brändi näkyy siis suoraan kassavirrassa. Siksi brändiin kannattaa satsata!

syksyinen tunturimaisema
Kuvassa yksittäinen puolukan lehti puolukoiden keskellä.

HANKI PUOLUKALLE
RAHOITUS

Hae puolukkatuotteellesi rahoitusta. Tutustu erilaisiin rahoitusvaihtoehtoihin, peilaa niiden sopivuutta tarpeisiisi ja ole yhteydessä rahoittajaan ennen hakuprosessin aloittamista virheiden välttämiseksi.

Slide 1 Heading
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Click Here
Slide 1 Heading
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Click Here
Previous slide
Next slide